Begravelse og bisættelse

Ved dødsfald kontaktes kirkekontoret tirsdag, onsdag og fredag kl. 10.00 - 13.00, torsdag kl. 11.00-13.00 på tlf. 21203015 , hvor man kan aftale tid og sted for begravelsen/bisættelsen.

Hvis man vælger at benytte sig af en bedemand, er det som oftest bedemanden som henvender sig til kirkekontoret og laver en aftale.

Du kan på borger.dk læse mere om hvad du skal gøre i forbindelse med dødsfald.

Har du brug for at tale med en præst kan du kontakte dem her

Dødsfald

Når en pårørende dør, følger en tid, hvor mange praktiske gøremål i forbindelse med begravelsen og af administrativ art gør det vanskeligt at finde ro til at bearbejde savnet og sorgen. Derfor er det vigtigt at gøre brug af de muligheder, der er for aflastning og for at sikre afdøde den ideelle begravelse. Lad os hjælpe.

Anmeldelse af dødfald

Når en pårørende er død skal afdødes læge kontaktes med henblik på at få udarbejdet dødsattesten. Lægen vil kunne orientere dig om, hvad der ellers skal ske umiddelbart efter dødsfaldet. Sker dødsfaldet på hospital eller institution, vil personalet her kunne sørge for, at det sker.

Ring til bedemanden

Der er en nøje sammenhæng mellem bedemandens pris for at arrangere en begravelse eller bisættelse og den service der ydes. Man kan vælge at lade bedemanden klare det hele eller man kan aftale, at der er nogle ting man selv skal sørge for. Det er derfor en god ide at undersøge flere forskellige bedemænds pris og service, inden man træffer det endelige valg.

Ring til præsten

Ønsker du, at bisættelsen eller begravelsen skal foregå fra Humlebæk Kirke, så start med at ringe til den præst, du ønsker skal foretage begravelsen. Ring til vores præster

Valg af gravsted

Valg af gravsted er en beslutning, der rækker flere år ind i fremtiden. Inden gravstedet kan vælges, skal man have besluttet sig for, om den afdøde skal kremeres eller begraves og hvilken kirkegård, man ønsker at benytte. Man skal også overveje, om gravstedet skal være stort nok til, at andre familiemedlemmer - som f.eks. en ægtefælle - kan nedsættes i samme gravsted på et senere tidspunkt.
Kontakt kirkegårdskontoret på telefon 21 20 35 15.

Hvis afdøde ikke var medlem af folkekirken

Og alligevel ønskes begravet/bisat fra kirken og måske også jordfæstet i indviet jord, så kontakt kirkekontoret på telefon 21 20 30 15.